четверг, 17 января 2013 г.

ლე­ო­ნარ­დო და ვინ­ჩის მეცნიერება


       ბუ­კინ­გე­მის სა­სახ­ლის სა­გა­მო­ფე­ნო დარ­ბაზ­ში ლე­ო­ნარ­დო და ვინ­ჩის 87 ნა­მუ­შევ­რის გა­მო­ფე­ნა მიმ­დი­ნა­რე­ობს.
ის შვიდ ოქ­ტომ­ბ­რამ­დე გაგ­რ­ძელ­დე­ბა. ექ­ს­პო­ზი­ცი­ა­ზე წარ­მოდ­გე­ნი­ლი ჩა­ნა­ხა­ტე­ბი ადა­მი­ა­ნის ანა­ტო­მი­ას დე­ტა­ლუ­რად ასა­ხავს.
   აღორ­ძი­ნე­ბის დრო­ის დი­დი იტა­ლი­ე­ლი მხატ­ვ­რი­სა და გა­მომ­გო­ნებ­ლის ლე­ო­ნარ­დო და ვინ­ჩის შე­მოქ­მე­დე­ბი­სა და ცხოვ­რე­ბის შე­სა­ხებ ყვე­ლას სმე­ნია, თუმ­ცა გა­მო­ფე­ნა, სა­ხელ­წო­დე­ბით “ანა­ტო­მის­ტი ლე­ო­ნარ­დო და ვინ­ჩი”, რო­მე­ლიც ლონ­დონ­ში, სა­მე­ფო დარ­ბაზ­ში იხ­ს­ნე­ბა, ხე­ლოვ­ნე­ბათ­მ­ცოდ­ნე­ე­ბის­თ­ვის დი­დი აღ­მო­ჩე­ნაა - ფან­ქარ­ში შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი ნა­მუ­შევ­რე­ბი ხე­ლო­ვა­ნის სა­მეც­ნი­ე­რო ძი­ე­ბებს გვიჩ­ვე­ნებს. წი­თე­ლი ცარ­ცით შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი ბავ­შ­ვი ემ­ბ­რი­ო­ნის პო­ზა­ში და ადა­მი­ა­ნის სხე­უ­ლის სხვა­დას­ხ­ვა ნა­წი­ლე­ბის დე­ტა­ლუ­რი გრა­ფი­კუ­ლი პორ­ტ­რე­ტე­ბი ცხად­ყოფს, რომ და ვინ­ჩი მათ­ზე დი­დი ხნის გან­მავ­ლო­ბა­ში მუ­შა­ობ­და. აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ ეს ნაშ­რო­მე­ბი ხე­ლო­ვა­ნის ცხოვ­რე­ბა­ში არას­დ­როს გა­მო­ფე­ნი­ლა და მეც­ნი­ე­რებ­მა ისი­ნი მხო­ლოდ 1900 წელს აღ­მო­ა­ჩი­ნეს. ცნო­ბი­ლია, რომ ისი­ნი 1690 წლი­დან დი­დი ბრი­ტა­ნე­თის მო­ნარ­ქის სა­მე­ფო კო­ლექ­ცი­ა­ში ინა­ხე­ბო­და.
   ასე­ვე ცნო­ბი­ლია, რომ და ვინ­ჩი ადა­მი­ა­ნის ანა­ტო­მი­ას ხში­რად სა­კუ­თარ თავ­ზე დაკ­ვირ­ვე­ბით წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში სწავ­ლობ­და. ბუ­კინ­გე­მის სა­სახ­ლის სა­გა­მო­ფე­ნო დარ­ბა­ზის კუ­რა­ტო­რი მარ­ტინ კლე­ი­ტო­ნი “რო­ი­ტერ­თან” სა­უ­ბარ­ში აღ­ნიშ­ნავს, რომ ეს ნა­მუ­შევ­რე­ბი, ისე­ვე რო­გორც და ვინ­ჩის მფრი­ნა­ვი მან­ქა­ნა და წყალ­ქ­ვე­შა გე­მი, ხში­რად დი­დი ხე­ლო­ვა­ნის ჰო­ბიდ მი­იჩ­ნე­ო­და, თუმ­ცა აღ­ნიშ­ნუ­ლი გა­მო­ფე­ნა მას მეც­ნი­ე­რე­ბა­ში ღირ­სე­ულ ად­გილს და­უმ­კ­ვიდ­რებს.
   “ლე­ო­ნარ­დო და ვინ­ჩი ერთ-ერ­თი ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი ფი­გუ­რაა ადა­მი­ა­ნის ანა­ტო­მი­ის შეს­წავ­ლის სფე­რო­ში. ამ ექ­ს­პო­ზი­ცი­ის შემ­დეგ თა­ნა­მედ­რო­ვე მეც­ნი­ე­რე­ბი მას გა­ლი­ლე­ო­სა და ნი­უ­ტო­ნის გვერ­დით მო­იხ­სე­ნი­ე­ბენ. ეს ნა­მუ­შევ­რე­ბი უაღ­რე­სად სე­რი­ო­ზუ­ლი, სა­ოც­რად დე­ტა­ლუ­რი და ძა­ლი­ან მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია.” - აღ­ნიშ­ნავს კლე­ი­ტო­ნი.
  გა­მო­ფე­ნა­ზე წარ­მოდ­გე­ნილ ტი­ლო­ებს შო­რი­საა ადა­მი­ა­ნის გულ-სის­ხ­ლ­ძარ­ღ­ვ­თა სის­ტე­მის შა­ვი და წი­თე­ლი ცარ­ცით შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი უძ­ვე­ლე­სი გრა­ფი­კუ­ლი სუ­რა­თე­ბი, რომ­ლებ­ზეც და ვინ­ჩის თი­თის ანა­ბეჭ­დე­ბი ჯერ კი­დევ შე­სამ­ჩ­ნე­ვია. კემ­ბ­რი­ჯის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ასო­ცი­რე­ბუ­ლი პრო­ფე­სო­რი ფრან­ცის უელი “რო­ი­ტერ­თან” სა­უ­ბარ­ში აღ­ნიშ­ნავს, რომ ეს უძ­ვე­ლე­სი ნაშ­რო­მე­ბი თა­ნა­მედ­რო­ვე მე­დი­ცი­ნის­თ­ვის სა­ოც­რად დრო­უ­ლი და დი­დი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბის მა­ტა­რე­ბე­ლია.
   “რო­დე­საც ამ ნა­მუ­შევ­რებს უყუ­რებ, ძნე­ლია და­ი­ჯე­რო, რომ ისი­ნი ხუ­თა­სი წლის წინ შე­იქ­მ­ნა. ნა­ხა­ტებს თან ერ­თ­ვის მი­ნა­წე­რე­ბი და გან­მარ­ტე­ბე­ბი, რომ­ლე­ბიც დღე­საც კი, თა­ნა­მედ­რო­ვე მეც­ნი­ე­რე­ბის­თ­ვის ძა­ლი­ან ბევ­რის მთქმე­ლი და გა­მო­სა­დე­გია,” - ამ­ბობს უელი.
   ინ­გ­ლი­სუ­რი ონ­ლა­ინ-გა­ზე­თი “გარ­დი­ა­ნი” გა­მო­ფე­ნის ირ­გ­ვ­ლივ გან­ვი­თა­რე­ბულ მოვ­ლე­ნებ­ზე წერს, სა­დაც ნათ­ქ­ვა­მია, რომ უკ­ვე და­იწყო და­ვა და ვინ­ჩის­თ­ვის არა­ო­ფი­ცი­ა­ლუ­რი სტა­ტუ­სის მი­სა­ნი­ჭებ­ლად - სა­მე­ფო დარ­ბაზ­ში აცხა­დე­ბენ, რომ ის უდა­ვოდ მეც­ნი­ე­რი იყო, ხო­ლო ეროვ­ნუ­ლი გა­ლე­რე­ის ხე­ლოვ­ნე­ბათ­მ­ცოდ­ნე­ე­ბი მი­იჩ­ნე­ვენ, რომ მი­სი რო­ლი ხე­ლოვ­ნე­ბა­ში გა­ცი­ლე­ბით დი­დია. ასეა თუ ისე, ერთ ფაქ­ტ­ზე ყვე­ლა თან­ხ­მ­დე­ბა - გა­მო­ფე­ნა, რო­მე­ლიც ბუ­კინ­გე­მის სა­სახ­ლე­ში მზად­დე­ბა, ლე­ო­ნარ­დო და ვინ­ჩის სა­მეც­ნი­ე­რო აღ­მო­ჩე­ნე­ბის დიდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბას ისე წარ­მო­ა­ჩენს, რო­გორც აქამ­დე გა­მარ­თუ­ლი არ­ცერ­თი სხვა გა­მო­ფე­ნა.

ინფორაცია მოძიებულია : ჯურნალ 24 საათი




Комментариев нет:

Отправить комментарий